Kam s lodí, když se zima a údržba zeptá?


Když se léto se pomalu blíží ke svému konci, vyvstává otázka: Kam s ní? Jachta, plachetnice, loď či každé jiné plavidlo si zaslouží zimní přestávku spojenou s nezbytnou údržbou. Běžná kotviště však nenabízí dostatečný komfort pro nutné opravy a leckdy také zabezpečení není úplně dokonalé.


Průběh stavby zastřešení

Zastřešené hangáry pro lodě jsou však ideálním místem pro umístění plavidla v době, kdy nebrázdí vodní hladinu.

Moderní technologie přináší jednoduchá a efektivní řešení pro umístění lodí využitelná jak přímo v loděnicích, tak i jinde. Lehké montované haly tuzemského výrobce společnosti POLAK CZ, s. r. o., speciálně navržené pro lodě, motorové čluny, jachty nebo plachetnice jsou natolik variabilní, že se dají v podstatě postavit téměř kdekoliv. Ocelové nosníky kryté odolným opláštěním lze snadno přizpůsobit požadavkům investora, možnostem pozemku a způsobu využití. Zastřešení pro lodě lze navrhnout přímo pro daná plavidla nebo je koncipovat univerzálněji.

Zastřešená jachta Danube Marine

Místo garáže i pro opravny

Vybudováním zastřešení pro konkrétní loď získá majitel prostor, kam se soustředí všechna péče o dané plavidlo, a to včetně nutné techniky. Není třeba se obávat, že v případě změny majitele lodi, zůstane zastřešení nevyužité. Montované haly jsou mobilní a bez větších potíží se dají přestěhovat spolu s lodí.

Hangáry pro lodě konstruované jako opravny mají rozměry vyhovující širší škále plavidel. Ocelové nosníky montovaných hal lze vyrobit v požadované výšce, aby se pohodlně vešlo pod střechu i stěžňoví. Délka hangáru pro lodě je omezená v podstatě pouze pozemkem. Šířka haly bez středové podpory o rozponu až 40 (popř. až 50) metrů umožní údržbu větší lodě nebo více plavidel najednou.

Výhodou montovaných hal jsou jejich nízké nároky na spodní stavbu, s čímž je spojena optimalizace nákladů na výstavbu.

Práce s ocelovými konstrukcemi je natolik čistá a přesná, že zkušení odborníci dokážou postavit zastřešení nad lodí, jež je již vytažena na břeh, případně kotví mezi pevnými moly. Specialisté firmy POLAK CZ, s. r. o, mají zkušenosti například se stavbou zastřešení luxusní jachty Danube Marine. S výstavbou se začalo v Bratislavě a poté byl celý objekt přestěhován spolu s lodí do Itálie.

Zastřešená jachta Danube Marine

Nízká hmotnost a odolnost

Nízká hmotnost objektu je velkou výhodou zvláště pro loděnice na naplaveninách. Ocelové nosníky odolají velkému větrnému i sněhovému zatížení, stejně jako opláštění z odolné technické textilie (nánosová PES tkanina). Eurohaly jako zastřešení pro lodě nachází své místo jak u jižních moří, tak v drsnějších podmínkách na severu kontinentu, či sladkých vod vnitrozemí.

Testováno těmi nejnáročnějšími

Hangáry vyvinuté pro speciální dopravní prostředky a vyrobené firmou POLAK CZ, s. r. o, testovali ti nejnáročnější zákazníci, ke kterým bezesporu patří armády NATO. Osvědčily se například v Afghánistánu, kde byla úspěšně využívána mobilní opravna vrtulníků. Proporčně neobvyklé montované objekty slouží na mnoha místech také jako garáže jeřábů, těžké techniky nebo jako výrobní a skladové haly.

Pro montované zastřešení lodí hovoří jejich jednoduchá a rychlá montáž, minimální údržba, přijatelná cena, dlouhá životnost, snadná demontáž a opětovná montáž haly a možnost rozšíření nebo propojení hangáru pro lodě se stávajícím objektem (např. zděnou dílnou, šatnami, klubem).