Azimut 58: italská perla se špetkou luxusu
Klenot italské loděnice Azimut – Benetti prodělal svůj světový debut na 47. Mezinárodní Boat Show v italském Janově. Lehce sportovní loď s elegantními křivkami v sobě slučuje praktičnost, okázalost a luxus.

Itálie má mnoho malých muzeí a většina z nich stojí za nahlédnutí. Umění, které skrývají, bývá někdy inspirující, jindy může překvapit, ale obvykle v sobě nese něco pěkného a příjemného. Především si ale uvědomíte, co bylo k vytvoření takového díla potřeba stylu a mistrovské zručnosti.
Podobné pocity budete mít také, když poprvé spatříte Azimut 58. Ustrnete nad designem interiéru Carla Galeazziho a exteriéru a celkovou koncepcí z rukou Stefana Righiniho. Model italské loděnice v sobě slučuje praktičnost, okázalost a luxus a přitom vyvolává choutky na sportovnější jízdu.
Dynamický vzhled lodi vyvolá choutky na rychlou plavbu
V salónku jak v obývacím pokoji
Celému interiéru, který působí velmi rafinovaně a přitom luxusně, dominuje světlý dub kombinovaný s trupem laděným do tmavě hnědé. Kontrastní barvy celému designu svědčí a umocňují pocit pohodlí. Světlý dub posloužil i k obložení stěn a ovládacího pultu stejně jako k výrobě nábytku. Oku také ladí spojení světlého dubu a krémových potahů ve společenské místnosti i kdekoliv jinde. Společenskou místnost doplňuje velká LCD televize.
Řídící pult je od společenské místnosti oddělen velmi prostornou kuchyní, které je věnována více než polovina šířky trupu. Kromě ovládacího pultu dominuje hlavnímu kormidelnímu prostoru kožené křeslo, které poskytuje při řízení dostatečné pohodlí i výhled před loď.
Prostorná kuchyň je velmi praktická, ale poskytuje málo prostoru pro stolování.
Rozlehlost kuchyně znamená menší prostor pro pohodlné stolování. Na druhou stranu udělá radost těm, co častěji a rádi vaří. Samotná kuchyň je praktická, vše zde má své místo a dokonce umožňuje i bezpečné užití sporáku za plavby. Nedostatek místa ke stolování si lze navíc plně vynahradit u velikého stolu v kokpitu, který se zdá být k hostině přímo předurčený. Z kokpitu vedou dostatečně široké schody působící dostatečně bezpečně, na flybridge, který přímo vybízí k lenošení při pomalé jízdě nebo kotvení v zátoce. Na horní palubě se totiž nacházejí opalovací matrace a bar s grilem.

Ložnice pro lordy
Za pojmem luxusní nezaostávají ani kajuty v podpalubí. Letiště v kajutě majitele je prostorné a zaujímá prostor od levého zadního rohu. Na pravoboku pod oknem nabízejícím pohodlný výhled je velký odkládací prostor. I zde je hlavním užitým materiálem světlý dub. Veliká okna celý prostor pěkně prosvětlují a dělají ho útulným. VIP kajuta vpředu má podobně velkou manželskou postel jako zázemí majitele, Lůžka se dají ale koncipovat samostatně do tvaru písmene V. Zatímco kajuta majitele má svou vlastní koupelnu, obyvatelé VIP kajuty se o koupelnu musí podělit se sousedy z vedlejší kajuty.
Ovládání a pohon lodi
Lepší výhled pro manévrování je od kormidla na horní palubě. Na druhou stranu spodní pult v hlavní kormidelně je bohatší na přístroje. Součástí hlavního ovládacího pultu je také chytrý joystick, který umožňuje citlivější manévry s lodí. Nicméně i kormidlo dobře reaguje na jakýkoliv pokyn kormidelníka. Citlivé kormidlo a joystick činí ovládání lodi jednoduché a přirozené. Co se týče pohonu, zvolili výrobci dieselové motory značky MAN o síle 800 koní, které lodi dodávají dostatečný výkon.
Hlavní technické parametry | |
Celková délka | 17,88 metrů |
Délka trupu | 17,59 metrů |
Šířka hlavní části | 4,95 metrů |
Ponor (při největším zatížení) | 1,37 metrů |
Výtlak (při největším zažížení) | 25,1 tun |
Objem palivové nádrže | 2 800 litrů |
Objem nádrže na pitnou vodu | 650 litrů |
Objem nádrže na odpadní vodu | 376 litrů |
Objem nádrže na šedou vodu | 103 litrů |
Kajuty | 3 + posádka |
Počet lůžek | 6 + posádka |
Koupelny | 2 + posádka |
Motory | 2 × MAN R6 800 HP |
Maximální rychlost | 32 uzlů |
Plavební rychlost | 28 uzlů |