Nové lodě: Bavaria 31, First 35, Moody 45 a Lipari 41


Hledáte loď pro novou sezónu? V dnešním díle si představíme nejnovější jachty, ale i katamarán, o jejichž kvalitách nemůže být pochyb. Známí výrobci, osvědčené kombinace. Záruka spokojenosti zákazníka.

Dnešní díl bude věnován jachtám Bavaria 32, Bavaria 55, First 35, Moody 45 Classic a také katamaránu Lipari 41. Jména slavných značek na poli námořního plachtění a plavení napovídají, že nepůjde o kompromisní řešení. Lodě poskytnou svému majiteli nejen skvělé plavební výkony, ale také požitek z plachtění… O luxusu ani nemluvě!

Bavaria 32 Cruiser

Bavaria 32 (původně Bavaria 31) se osvědčila jako velmi populární plavidlo pro lodní začátečníky. Nová „dvaatřicítka“ nabízí větší vnitřní prostory, které jsou vybaveny větším počtem oken a vstupů. Ty pomáhají osvětlovat vnitřní prostory přirozeným denním světlem a také zajišťují jejich přirozenou ventilaci.

„Dvaatřicítka“ se rovněž může pochlubit již zmiňovaným kokpitem v týku, sedadly a také rozložitelným stožárem.

Bavaria 32 Cruiser poskytuje již dnešní standardy jako teplou a studenou vodu, sběrnou nádrž, ledničku, sporák s troubou či v týku provedený kokpit. Ubytování pro posádku a hosty na lodi je umístěno v přední a zadní části lodi. V obou případech poskytuje luxusní prostor pro klidný a pohodlný spánek.

Nad palubou se tyčí strategicky umístěný naviják a velmi jednoduše ovladatelná hlavní otěž, se kterou budete snadno manipulovat, i když na lodi není zrovna dostatek posádky. „Dvaatřicítka“ se rovněž může pochlubit již zmiňovaným kokpitem v týku, sedadly a také rozložitelným stožárem.

Bavaria 32 Cruiser

Základní specifikace (Bavaria 32 Cruiser)

Celková délka: 10,01 metrů
Šířka: 3,42 metrů
Ponor: 1,50 metrů – 1,95 metrů
Výtlak: 4 870 kg
Objem hlavního plachtoví: 50,10 m2
Počet lůžek: 4 + 2
Cena (od): 69 950 GPB (asi 2 029 000 Kč)

Bavaria 32 Cruiser

Bavaria 55 (květen 2009)

Seznamte se s vlajkovou lodí z řad plavebních křižníků Bavaria! Nová „pětapadesátka“ je vůbec první jachtou, která vzešla ze spolupráce mezi BMW Design, Farr Yacht Design a Bavarií.

Poprvé jsme mohli toto plavidlo vidět v květnu 2009 na show v Palmě. Tento nový úžasný model kombinuje pronikavý design a prvotřídní výkon s řadou dalších inovativních funkcí, a to včetně „garáže“ pro 3,1 metrů dlouhý záchranný člun.

Bavaria 55

Bavaria 55 se bude dodávat v několika provedeních, jak už jsme u těchto druhů jachet zvyklí. Možnosti budou velkorysé, a to od tří kajut po pět kajut. Proč je výběr tak široký? Bavaria 55 si dělá zálusk jak na soukromé majitele, kteří asi ocení nejvíce tříkajutovou variantu, tak i na majitele charterových společností, jež sáhnou po verzi s pěti kajutami.

K základnímu vybavení pochopitelně patří týkové provedení kokpitu, kokpitový stůl, sprcha, teplá a studená voda, 800 litrů velká nádrž pro pitnou vodu, lednice, sporák s troubou apod.

Základní specifikace (Bavaria 55)

Celková délka: 16,75 metrů
Šířka: 4,76 metrů
Ponor: 1,90 metrů – 2,35 metrů
Výtlak: neuvedeno
Objem hlavního plachtoví: neuvedeno
Počet lůžek: 6/8/10
Cena (od): 299 950 GPB (asi 8 700 000 Kč)

Bavaria 55 - schéma

First 35

Jako by se letošní představení novinek na trhu s loděmi neslo v duchu návratu velkých legend. Tady je další z nich – First 35. Před celými 30 lety vytvořili v Bénéteau první řadu lodí, která později proslula svou dlouhou životností.

S výbornými liniemi trupu od Bruce Farra se First 35 jistě chystá k tomu, aby domů přinesla nepřeberné množství trofejí a ocenění po několik dalších let. Je skvěle přizpůsobena a vyvážena pro závody IRC. Na výběr dává ze dvou materiálů, a to z hliníku a z uhlíku. Prostor kokpitu je přímo obří. Samozřejmě, že nejen závoděním živ je mořský vlk, takže i First poskytuje dobré výletní vlastnosti, přičemž nedělá vůbec žádné kompromisy v oblasti bezpečnosti na palubě lodi.

First 35

Výrobní procesy spojují nejnovější technologie s moderní konstrukční technologií, což vedlo k mimořádné pevnosti, trvanlivosti a lehkosti celé lodi. Hlavní trám, kokpit paluby a uspořádání na nich je speciálně navrhnuto tak, aby plavba byla bezpečnější a pohybování se po palubě snadnější.

Vnitřní prostory nabídnou dvě velké dvoulůžkové kajuty a jako malý bonus také salónek, který je ovšem stejně velký jako na původní First 40.

Základní specifikace (First 35)

Celková délka: 10,66 metrů
Šířka: 3,89 metrů
Ponor: 1,80 metrů – 2,20 metrů
Výtlak: 6 060 kg
Objem hlavního plachtoví: 72,47 m2
Počet lůžek: 4 + 2
Cena (od): 118 211 GPB (asi 3 430 000 Kč)

 First 35 - schéma

Lipari 41

Nová Lipari 41 je plavební katamarán s nízkým výtlakem a nízko položeným těžištěm, což poskytuje lepší stabilitu a výkon.

Dvojice motorů umožňuje výbornou a jednoduchou manévrovatelnost v přístavu, a to při ekonomické jízdě plavební rychlostí kolem 7 uzlů. Výhled dopředu ze stanoviště kormidla je vynikající.

Paluba je zbavena všech přepážek, a to kvůli bezpečnosti a snadnému průchodu.

Paluba je zbavena všech přepážek, a to kvůli bezpečnosti a snadnému průchodu. Kokpit a salónek jsou na stejné úrovni. Masivní zábradlí je integrováno do střechy, aby se usnadnil přístup k patě stožáru. Ten je zase včleněn do paluby, ne do zvýšené části, jak je tomu obvykle, z důvodu strukturální pevnosti.

Součástí kokpitu je také chráněný jídelní kout, u nějž se v klidu nají až osm lidí. Jednotlivá místa pro sezení jsou oddělená a jejich počet je právě pro osm lidí. Stůl je velmi prostorný na plavidlo této velikosti.

Vnitřní prostory jsou noblesní, využívají vysoce kvalitních materiálů. Dobře prosvětlený salónek má široké okno, které umožňuje sledovat ruch na celé lodi.

Lipari 41

Základní informace (Lipari 41)

Celková délka: 11,95 metrů
Šířka: 6,73 metrů
Ponor: 1,15 metrů
Výtlak: 7 600 kg
Objem hlavního plachtoví: 89,5 m2
Počet lůžek: 8
Cena (od): 225 000 GPB (asi 6 525 000 Kč)

Lipari 41 - schéma

Moody 45 Classic

Moody 45 Classic je posledním příspěvkem ze stáje „Moody“ pro světové trhy. Jeho premiéra se očekává v lednu na veletrhu v Düsserldorfu. Po velmi dobrých recenzích Moody 41 Classic od něj čekáme jen to nejlepší.

M45C se odkazuje na staré dobré tradice (tím se nikdy nic nezkazí) celé série Moody. Ta je známa svým provedením kokpitu na zádi jachty a je určena pro námořníky, kteří ocení vytříbený vzhled, ale zároveň touží po nejnovějších technologiích, výkonu a pohodlí.

Návrháři vnitřních prostorů vsadili na tradiční rozdělení a prvky, které vytváření jedinečný vnitřní atmosféru. Úžasné je rovněž provedení vchodů, které jsou oválné a pochromované. I lesklý mahagon dodá celému projektu fantastickou nadčasovost, za jakou se nemusí stydět žádná výstavní jachta. Samotný interiér je pak proveden v kůži, což způsobuje, že vnitřek plavidla na vás dýchá teplem a vytváří příjemnou atmosféru. Kuchyň nabízí dostatečné množství úložného prostoru a dalších funkcí.

 Moody 45 Classic

Základní specifikace (Moody 45 Classic)

Celková délka: 14,03 metrů
Šířka: 4,20 metrů
Ponor: 1,85/2,20 metrů
Výtlak: 11 500 kg
Objem hlavního plachtoví: 102,00 m2
Počet lůžek: 4/6
Cena (od): 234 000 GPB (asi 6 815 000 Kč)

Moody 45 Classic - schéma

 Lodní novinky 2010 – technická data

Plavidlo
Délka
(m)
Šířka
(m)
Ponor
(m)
Výtlak
(kg)
Plachtoví
(m2)
Počet lůžek
Cena
(Kč)
Bavaria 32
10,01
3,42
1,50/1,95
4 870
50,10
4 + 2
2,0 mil.
Bavaria 55
16,75
4,76
1,90/2,35
X
X
6/8/10
8,7 mil.
First 35
10,66
3,89
1,80/2,20
6 060
72,47
4 + 2
3,4 mil.
Lipari 41
11,95
6,73
1,15
7 600
89,50
8
6,5 mil.
Moody 45 Clas.
14,03
4,20
1,85/2,20
11 500
102,00
4/6
6,8 mil.