Test: Azimut 58 Flybridge – spící královna


Azimut 58 Flybridge splní přání téměř každému kapitánovi, který kdy uvažoval o luxusním motorovém člunu. Vyniká dostatkem místa, skvělou ovladatelností i řadou řadou příjemných úprav, díky kterým je radost nejen jí řídit, ale také na ní žít.

Rádi se plavíte s přáteli? S mnoha přáteli? Konec konců, každý majitel lodi se chce podělit o radost, kterou mu jeho bílá kráska přináší. Na menších lodích se ale z pravidla potýká s nedostatkem místa. Když si pozve dva páry, jeden skončí v kajutě s oddělenými lůžkami. Stejně tak se objeví problémy, když si tvoje děti chtějí na víkend přivést přátele různého pohlaví, takže nemohou spát na společném lůžku.

Azimut 58 Flybridge řeší dilema s nedostatkem místa k spánku prostřednictvím konvertibilních lůžek ve dvou ze tří soukromých kajut.

Azimut 58 Flybridge řeší toto dilema prostřednictvím konvertibilních lůžek ve dvou ze tří soukromých kajut. Směrem dozadu je ubytovaní „pána" a má královské lůžko, ale v každé přední kajutě se lůžka posouvají tak, aby vytvořily buď dvě samostatné postele nebo velké dvojlůžko. Vyberte si možnost ubytování posádky na zadní palubě a rozkládací sedačku v salonu a máte 58' loď, na které se vyspí až 9 osob.

Podobných čísel můžete dosáhnout jen na jachtách Sea Ray 58 Sedan Bridge a Sunseeker Manhattan 52, ale ani jedna není tak všestranná, aby nabídla konvertibilní lůžka jako 58 Flybridge.

Nejen ubytování

Není to však jen ubytování, co dělá 58 Flybridge tak atraktivní. Má dostatek úložného prostoru, vkusný design navigačního můstku a co je nejdůležitější - masivní provedení. Za desetiletí, po které již Azimut vyvíjí lodě, společnost neustále zlepšuje kvalitu, vybavení a detaily svých produktů. Dávno přitom již ztratil pověst „levné italské lodě“.

Azimut 58 je jednoduše elegantní a ve všech ohledech praktická. Azimut zkoncoval s úložnou skříňkou zezadu ("lazarette") a vytvořil velký prostor, na kterém se mnohem lépe pohybuje. Dva dieselové motory MAN jsou připevněny na svařovaném hliníkovém rámu, který je přišroubován na závitových deskách do bočnic. Odnímatelné palubní průlezy umožňují snadný přístup k motorovým a klimatizačním filtrům a motorovému generátoru. Elektronické řídící jednotky MAN-u jsou na přední přepážce, ale mezi přední částí motorů a boxy by se sešlo více místa. Azimut inteligentně uspořádal vnější sekce jednotlivého příslušenství, jako je systém klimatizace a ohřívání vody na pravém a prvků motorového generátoru a elektriky na levém boku.

K relaxaci se na lodi přímo nabízí sedačka v rozlehlém otevřeném kokpitu. Pro vstup do ubytovacích prostor posádky je třeba zvednout zavírací spodní čalounění. Úžasné je množství otvorů jícnů, které poskytují přístup k řídicímu systému, hydraulickému potrubí, nabíječce a ke všemu ostatnímu blízko zádě. Průlezy by ale nemusely být zavěšeny na pántechh - kdyby by byly odnímatelné, provádění údržby by bylo mnohem snazší.

Vstupte do kokpitu

Do kokpitu se dá vstoupit dvěma způsoby: na levém boku je tradiční vstup s dvířky a dvěma schůdky nahoru, na pravoboku je vyvýšený podložka, na kterou by mohla být připojena lodní lávka. Zalíbí se i pocit z velikosti přídě. Mělo by být snadné pracovat s kotvou nebo uvazovacími ocelovými lany.

Řízení lodi splnilo i ty nejtajnější představ. Azimut 58 Flybridge si i během drsného, vetrného dne počíná velmi dobře.

Kormidlo lodi je umístěno tak, aby během řízení lodě mohl přímo vedle kapitána sedět pasažér. Konečně. Na mnoha lodích je kormidlo stále umístěno dosti nevhodně uprostřed, takže vedle kapitána zůstává prostor na sezení o velikosti maximálně pro malé děti. Na 58 Flybridge je kormidlo na levém boku, což tento problém řeší.

Povedla se i tónovaná akrylová clona nad horní navigační panel redukující oslňování. Jde o rozumnější alternativu ve srovnání s natíráním dané plochy tmavší barvou kvůli snížení odlesků, pro Azimut je snadnější instalovat zastínění, navigační panel tak nebledne pod vlivem přímého slunce, jako by se stalo při nátěru. Všechny přístroje jsou době rozmístěny, s výjimkou trimovacího ukazatele a tlačítek, kvůli kterým je třeba natahovat se až za kormidlo. Velký panel se otevírá tak, aby poskytl přiměřený přístup k hornímu nastavení kormidla, které se bohužel nenastavuje hladce.

Řídit Azimut? Splněný sen

Řízení lodi splnilo i ty nejtajnější představ. Azimut 58 Flybridge si i během drsného, vetrného dne počíná velmi dobře. Trup, zkonstruován v kombinaci masivu a skla, působí během rozrážení vln silně a mohutně. Design ve tvaru V není tak ostrý jako u jiných lodí, ale plošší dno umožňuje dostat ze dvou motorů s 800 koňskými silami maximum.

Univerzálnost se projevuje také ve společenském prostoru, který se rozprostírá po celé délce pravého můstku. Je tam místo nejméně pro čtyři dospělé, opěradlo je adaptivní, takže si ho můžete nastavit dopředu nebo dozadu. "Mokrý bar" v zadní části sedadla kormidelníka zahrnuje chladicí box, dřez, volitelný vařič a výrobník ledu.

Ačkoli mnozí stavitelé se řídí trendem navrhovat studio / nižší kormidelní palubu pouze na jedné úrovni, Azimut vytvořil dvě odlišné zóny: níže zasazené zadní studio a vepředu sekci s vyvýšením, kde najdeme kuchyňku, jídelní kout a kormidlo. Místo pilota na zvýšeném kormidlovišti je dobře rozvrženo, bronzové a hnědé tóny barev na palubní desce eliminují oslňováním. Nastavitelné sedadlo za kormidlem považujeme za pohodlné a poskytuje dobrý výhled. Rovněž umístění tlačítek a indikátorů vyrovnávacích desek je mnohem lepší.

V saloně je velká rohová sedačka, která je zalomena k levoboku, a na pravém je malá rozkládací pohovka, na níž se dva lidé bez problému vyspí. Všichni přitom má vynikající výhled na televizor s plochou obrazovkou, která je součástí zábavního centra v opačné rohu sedačky na pravoboku. Zatímco v Evropě jde o dobrovolnou výbavu, na amerických lodích je dnes již standardem.

Směrem dopředu a o jeden schůdek výš je na pravoboku jídelní kout spolu s kuchyňkou na levoboku. Pracovní deska je zde delší než 6 palců, což poskytuje dostatek místa pro přípravu jídla. Zásuvka mrazničky je šikovná, toleruje větší ledničku na stejném místě. Po dobrém jídle můžete spojit lůžka v přední a středové kajutě a jít do postele se svou drahou polovičku – nebo lůžka rozdělit, aby měla návštěva dostatek místa.

PLUS: Konvertibilní lůžka ve dvou kajutách dávají lodi bezkonkurenční univerzálnost. Konečně navigační můstek s takovým sedadlem za kormidlem, na němž mohou sedět zaráz dvě osoby. Velká motorová komora dělá z údržby hračku. Obecně výborný přístup všude po lodi.

MINUS: Na navigačním můstku za kormidlem by bylo dobré přemístit zapínání a indikátor vyrovnávacích desek (trim tabs). Nedostatek místa mezi přední částí motorů a boxy s elektronikou. Ovládání zakormidlem na navigačním můstku by mělo být jednodušší.

Hlavní technické parametry
Celková délka 58 stop, 8 palců
Šířka trupu 16 stop, 3 palce
Maximální ponor 4 stopy, 6 palců
Výtlak 57 600 liber
Úhel trupu 15,5°
Světlá výška mostu 17 stop, 2 palce
Maximálna světlá výška v kajutě 6 stop, 2 palce
Objem palivové nádrže 740 galonů
Objem nádrže na pitnou vodu 166 galonů
Cena (standardní typ) 2 050 000 dolarů (asi 40 milionů Kč)

Standardní výbava (hlavní prvky)

Motorový generátor; 8kW přídavný pohon; samostatné řídící páky motorů; elektrický naviják / přihrádka na řetěz; naklápěcí kormidlo; vyrovnávací tabule; AM / FM / CD stereo / 4 reproduktory; VHF vysílačka; stěrače čelního skla; Zvedáním koupací platforma; lodní lávka; teplá / studená traverzová sprcha; 2 televizory s plochou obrazovkou, jídelní kout; kuchyňka / 3 hořáky, mikrovlnka, chladnička, mrazák, dvojdrez; koupelna majitele / oddělená sprcha a toaleta Tecma; elektrická síťová přípojka; 12 baterií; nabíječka Dolphin; autopilot; mapový ploter ; 3 čerpadla na dně podpalubí; ohřívač vody; palivové / vodní separátory pro motory a generátor.

Kontakt: MarineMax Pompano Yacht Center, 750 South Feeral Hwy, Pompano, Fl. 33062, 954/618-0440, www.azimutyachts.com