Test: Cobalt 296 – řetězová reakce


Cobalt 296 je v mnoha ohledech vrcholem luxusu i puntičkářství; značí přitom nový směr značky jako takové. V jádru jde ale především o skvělou loď. Jízdu s ní si zamilujete.

Vstupte na palubu Cobalt-u 296, a objevíte zážitek z luxusní lodi s nadstandardní výbavou. Polštářky na zadní lavici připomínají nadýchané obrovské dekorativní polštáře. Myslíte, že jsou nepraktické? Přemýšlejte znovu. Jsou vyrobeny z texturovaný sunbrelly, polštáře jsou zajištěny skrytým pásem. Plochy se pyšní luxusním plasticky texturovaným vinylem a některé jedinečnými konturami. Vinyl na sedačce je na dotek jemný a vláčný, a jeho přepychově namíchané barvy i textura působí dojmem jako pravá kůže. Cobalt přiznává, že se pokoušel o to, aby evokoval pocit obývacího pokoje.

To, co se už neříká, je, že tato loď je pro naškrobené jachtaře, kteří se vyžívají v luxusu i detailech. Podívejte se na to sami. Čtyřhranné nerezové trubkové rámy na koupací platformě. Dramatický design ventilace vzduchu, který přitahuje pozornost. Design sedadla v hlavním kokpitu je vhodný na konverzaci tím, že je otočný a opěradlo má tři polohy. Fantastická lavice na levoboku ve tvaru L a jednoduché sezení na pravoboku redefinuje standardní kokpit na přídi. Cobalt připouští, že je design 296 směrován dozadu, přičemž má být náznakem designu jejich budoucích lodí.

Avšak to, co je pod povrchem, je už klasický Cobalt. Kýl a záda jsou kašírované kevlarem, který dává sílu a zmírňuje vibrace. Jádro podlahy je kompozitní s voštinovou strukturou, nejde tedy o překližku. Rošt laminátové vrstvy je připevněn k trupu lepidlem plexus. Motorové podložky jsou přišroubovány do pevných hliníkových desek. Dokonce ani nejmenší detail neunikl podrobné kontrole společnosti. Dveře proti větru jsou z lexanu, který se neohne, ba ani nebledne. Zaoblené hrany na těchto dveřích bylo dosaženo prostřednictvím rychlého doteku hořáku, nikoliv smirkovým papírem.

Jízda na 296 je tak příjemná jako čalounění na zadní lavici. Zanechává slušnou brázdu a neuslyšíte žádné rachotění nebo bouchání typické pro mnoho podobných lodí. 296-tka dává masivní, mohutný pocit, který budou pasažéři milovat. I manévrování a otáčení se s touto lodí působí, jako kdyby byla mnohem kratší; kličkuje zatáčkami bez škrcení rychlosti nebo bez zpochybňování autority „řidiče“. Testovací loď byla vybavena dvěma 420-hp Volvo Penta 8.1 GXi zadními pohony, sjíždějícímu po hladině za 4 sekundy, zrychlí z 0 na 30 za 6,8 sekund a dosáhne maxima 65 mil za hodinu.

Standardní výbava (hlavní prvky)

Kompas; kůží potažené kormidelní kolo; ukazatele hloubky, vody, teploty vzduchu; AM/FM/CD/MP3 stereo s 6 reproduktory na dálkové ovládání; hliníkový rám, čelního skla / překrytí; vzduchový kompresor; Přečerpávací přenosná toaleta; odstranitelný koberec v kokpitu; zadní sedadlo / opalovací lehátka s výplňovými poduškami; vkládání příďové podušek; zapínání baterie; podpěry čelního skla; naloďovací žebřík při příčném trámu; nárazníkový plát.

PLUSY Koupelna má prosklený otvor a odsavač. Tlačítko se zapíná za kormidlem. Konce zábradlí jsou zality epoxidem, aby voda nestékala dnu. Izolovaný chladicí box v podlaze kokpitu.

MÍNUSY Nízká lavice u kormidla poskytuje málo komfortu. Je tam malá světlá výška. V koupelně je malý spodní odtok. Obrubníky postrádají protiskluzovou úpravu povrchu. (Puntičkářská) západka na dveřích skříňky na levoboku.

NEJVĚTŠÍ KONKURENCE Sea Ray 300 Select EX přichází s laminátovým "sportovním spoilerem", který slouží jako věž na wakeboarding. Má také mokrý bar v kokpitu a vakuově-splachovací záchod, pro srovnání 296 má přečerpávající toaletu. Rozšířená koupací platforma na Sea rRy stojí přes tři tisíce dolarů. S maximálně dvěma 320 hp Mercruiser 377 MAG MPI Bravo One pohony tě vyjde na zhruba 150 tisíc dolarů (cca 2 700 000 Kč).

 

Hlavní technické parametry
Délka3 stopy a 2 palce
Šírka9 stop a 6 palců
Ponor3 stopy a 3 palce
Výtlak8 740 liber
Objem palivové nádrže123 galonů
Objem nádrže s vodou18 galonů

Standardní výkon: s jedním 320-hp Volvo Penta 5.7 GXi DuoProp nebo 320-hp Mercruiser 377 MAG MPI Bravo One benzínovým zadním pohonem.

Volitelný výkon: od jednoho zadního benzinového pohonu do 420 koňských sil nebo dvou benzinových zadních pohonů až do 840 koňských sil spolu.

Výkon testované lodi: dva 420-hp Volvo Penta 8.1 GXi DuoProp V-8 benzinové zadní pohony s 496 cid.