TEST: Najad 380 Aphrodite: moderní jachta s klasickou elegancí


Maskovat moderní design historickými detaily se na první pohled může zdát zbytečné a trochu zastaralé. v případě Aphrodite se ale tento pokus povedl. Představujeme vám elegantní loď roku 2010.

Lakované mahagonové teakové dřevo na povrchu lodi je ohromující. Jde vidět, že si zde designéři skutečně vyhráli. Celému dojmu prospívají i dorades (speciální boxy, které do kabiny přivádějí vzduch, ale brání průniku vody), které jsou vyrobeny z nablýskané oceli. I přes veškeré moderní detaily, Aphrodite rozhodně nepůsobí dojmem, že by byla postavena v roce 2010.

A chcete vědět, proč nevidíme běžně v přístavech podobné dřevem vykládané krasavice jakou je tahle jachta? Hlavním důvodem je zřejmě nedostatek času majitele se o podobné skvosty starat. Vždyť kdo by chtěl trávit své víkendy v jedné ruce s brusným papírem a s v druhé s leštidly? Pár vlastníků této lodě se najde, ale je jich skutečně zatím velmi málo.

Aphrodite si zamilujete

O Aphrodite se zkrátka musíte velmi dobře starat. Mahagonové teakové dřevo potřebuje speciální péči – dvouvrstvé ošetření lakem, které dřevo naleští a současně jej bude chránit před ostrým slunečním zářením.  Lak přitom potřebuje setřít a znova nanést každých pár let. Na druhou stranu vás pak čeká odměna – při pohledu na svou „dřevěnou“ chloubu budete nadšeni.
Tradiční elegantní vzhled Aphrodite s dřevěnými detaily najdeme i v interiéru podpalubí. Ideální je i to, že jej lze doplnit vybavením z klasického Najad 380. Aphrodite je totiž pod svou rouškou výjimečnosti jen „vylepšená“ klasická 380. Design, ze kterého vychází, byl navržen už v roce 2004, kdy se stal klasický Najad 380 jednou z nejprodávanějších lodí na světě po dobu šesti let. Její úspěch spočíval v jednoduchosti – jachtu mohli bez větších problémů ovládat jen dva lidé.

Za krásu se ovšem musí platit. Aphrodite proto pořídíte v přepočtu za devět milionů korun. V ceně je přeprava z Velké Británie a kompletní servis.

 

Ukládání bez problémů

Bíle tvarované desky v kombinaci s mahagonovým dřevem, které tvoří základ i v podpalubí, podtrhuje lehký skandinávský styl. Na první pohled vás zaujme detailně propracovaný stůl, který podpalubí dominuje. Na druhý pohled oceníte množství skříněk a úložného postelu, na který designéři mysleli. Skříňky se nacházejí po celé délce hlavního prostoru. A s výškou si rozhodně nemusíte dělat starosti. Podpalubí totiž dosahuje až úctyhodných 196 centimetrů.

 

Ráj pro kuchaře

Kolem lodních schůdků, které vedou do hlavní místnosti, se hravě dostanete do kuchyňky. Stejně jako ve zbytku podpalubí, i tady najdete množství skříněk, poliček a šuplíků na uložení potravin. Lednice, která pojme 94 litrů, dvojité umyvadlo a držáky na pánve vám dokonale zpříjemní vaření i na rozbouřeném moři. Možná přivítáte i to, že je ventil pro přívod plynu od hlavního prostoru dostatečně vzdálený. O bezpečnost se tedy nemusíte bát.

 Při vaření se vám zalíbí hlavně množství úložného prostoru

Pohodlná hygiena

Koupelnu mohou majitelé obdivovat především pro její prostornost a prosvětlenost. U lodí této délky totiž takový luxus nebývá zvykem. Opět se zde objevují úložné prostory, dokonce i skříňky pod umyvadlem. Většina z nich je kompletně odvětrávána, aby se v místnosti nedržela přílišná vlhkost.

 

Na dobrou noc

Abyste se dostali do zadní kabiny, musíte se při vstupu nevyhnutelně sednout. Pak vás ale čeká příjemný pohled. Světlý prostor o výšce 180 cm, který vyplňuje masivní dvojitá postel o délce 200cm. Úložné prostory tentokrát musíme hledat pouze nad svými hlavami. Pod postelemi se totiž nachází většina systému pro ohřev vody a kormidelní zařízení. Stejné pohodlí vás čeká i v přední kajutě. Postele jsou tu ve tvaru klasického V. Komfort jim dodává měkké polstrování po obou stranách.

 

Podpalubí je dostatečně velké i na malou loď

 

Kokpit

Čelní sklo kokpitu dokonale chrání posádku před nepřízní počasí nebo velkými vlnami. Současně se zde nachází ventil, který může příjemně posádku zahřívat během chladných dnů či nocí. Místo pro kormidelníka je ve vyvýšené úrovni, což mu umožňuje široký rozhled a výhled dopředu.

 

Závěrem

Přestože Aphrodite patří mezi dražší lodě na britském trhu, jedním si můžete být jisti. Pokud se stanete jejími majiteli, lidé za touto jachtou budou vždycky otáčet hlavu – ať už poplujete kdekoliv na světě.

  

 

Hlavní technické parametry
Celková délka 11,55 metrů
Šířka hlavní části 6,23 metrů
Hmotnost 9,1 tun
Objem palivové nádrže 1 325litrů
Objem nádrže na pitnou vodu 400 litrů
Počet osob 5-6
Motory 54hp Yanmar 4JH4-E
Výkon motorů 39,6 KW, 54 hp
Maximální rychlost 7,9 uzlů
Plavební rychlost 6,5 uzlů