Test: Rinker 280 Express Cruiser: rozumná volba (2. díl)


Riner 280 Express Cruiser poskytuje dostatek prostoru jak na horní palubě, tak ve svém podpalubí. Obdobnou loď za takovou cenu budete hledat jen velmi, velmi těžce.

V dnešní druhé části našeho testu se podíváme na to, jak se Rinker 280 ovládá a jaké vybavení loď nabízí.

Jak je na tom s ovládáním?

Byli jsme rádi, že Rinker naprojektoval opěradlo pro řidičovu ruku, s níž ovládá výkon lodi. Přidává to na pohodlí a umožňuje přesněji ovládat otáčky motoru. Především to ale oceníte při proplouvání „divokou vodou“. Přáli bychom si, aby více výrobců poskytlo pro svá plavidla a hlavně své zákazníky, budoucí kapitány, právě toto pohodlné a velmi praktické opěradlo.

Při ovládání lodi se můžete dívat přes relativně nízké obloukovité sklo, jež slouží jako bariéra proti větru. Obvykle se však budete dívat nad jeho horním orámováním. Za nepříznivých povětrnostních podmínek budete potřebovat rozložit střechu a vytáhnout boční přepážky. Také se budete muset spolehnout na řízení přes výhled předního skla. Tak či onak analogové přístroje má loď rovněž. Naše testovací plavidlo bylo vybaveno Lowrance GPS, které zakreslovalo polohu lodi na mapu. Je jasné, že taková věc poskytuje značné pohodlí a přesnou navigaci.

Dobře vybavený interiér

Odsunutím kabinového poklopu jsme sestoupili dolů do kabiny a objevili dobře přes šest stop světlé výšky. Interiér byl zakomponován do atraktivních materiálů a zanechává velmi příjemný hluboký dojem. Zrcadlený přední prostor je opatřen dvěma velkými světly a stropním osvětlením. Odnímatelný hi/lo stůl je možné upravit podle měnících se podmínek a počtu lidí dole v kabině. Můžete vytvořit jídelní kout pro šest lidí nebo ze stolu vytvořit dvojlůžko. Pod základem sedaček je velký úložný prostor, boční úložné prostory, stejně jako závěsné skříňky.

Rinker si s interiérem vyhrál a dobře jej vybavil.

Rinker si s interiérem vyhrál a dobře jej vybavil. Šest stop světlé výšky, umyvadlo z nerezové oceli, otevíratelné okénko na boku, sprchový závěs apod. Porcelánové čerpadlo vody má k dispozici pro hospodaření s vodou 27galonovou nádrž. Taktéž je k mání další možnost ventilace skrze okénko a v neposlední řadě zrcadlové dveře dodají pocit prostornosti.

Naproti je pak poměrně nevelké místo pro přípravu jídel s jednohořákovým sporákem, ledničkou, nerez dřezem a mikrovlnou troubou. Najdete zde také další místo ke skladování, zejména potravin. Otevírací okénko je v takovém případě velmi důležité. Osobně si však myslíme, že většina vaření se bude odehrávat na horní palubě.

Lůžko hodno krále a královny

Snad největší překvapení na celé lodi je skvělá prostorná zadní část kabiny s lůžkem o velikosti hodnou krále a královny. Rovněž výška je dostatečná pro sedícího dospělého nebo.  Páry mohou tento salónek a jeho tvar přizpůsobit jako jídelní kout. Klimatizace je doporučená (standardně není) a většina ji pochopitelně bude chtít.

Pohon čerpá z „bohatství“ záďového multi-motoru MerCuriser MX 6.2 MPI. Tento druh osmiválcových motorů se vstřikovači zní skvěle a ještě lépe reaguje. Jedno sešlápnutí pedálu a trvalo pouhých 6,25 sekundy, než jsme dosáhli maximální rychlosti – nad 39 mil za hodinu. Poté jsme šli zpět na standardních (ekonomických) 22 mil za hodinu bez používání standardního vybavení – elektronického omezovače.

Jízda byla měkká a během ní se loď dobře řídila. Hluboký tvar trupu Rinkeru poskytuje hladkou jízdu a pevné zatáčení. S dobrým výhledem od kormidla a pomocným systémem – posilovačem řízení – většina lidí shledá tuto loď jako jednoduchou k zvládnutí i během dokování.

Obecně lze konstatovat, že je těžké najít konkurenta pro loď, jakou je Rinker 280 EC. Hodnota a komfortní ubytování, to se shání v této kombinaci skutečně těžko. Rinker tím položil základy pro to, aby mnoho mladých rodin mohlo zažít požitek z plavby za při rozumné výši investice.

 

Hlavní technické parametry
Celková délka 31 stop a 8 palců (9,65 metrů)
Šířka trupu 9 stop a 1 palec (2,77 metrů)
Váha 7 640 liber (3.465 kilogramů)
Objem palivové nádrže 100 galonů (378,5 litrů) paliva
Cena 90 308 USD (asi 1,8 milionů Kč)