Panamera: první sedan od Porsche


První čtyřdvéřové Porsche vstoupí na evropské trhy již na sklonku letošního roku. Automobilka vůz tají a informace pouští jen po troškách. I z toho mála je ovšem jasné, že nové Porsche si ponechalo svůj sportovní a elegantní vzhled.

Mohutná středová konzole prochází podélně celým interiérem, takže model Panamera bude striktně čtyřmístným vozem. Je však třeba dodat, že půjde o jedno z nejpohodlnějších a nejprostornějších sportovních aut vůbec. Zákazník bude moci volit z třinácti různých kombinací čalounění interiéru, podobně jako čtyřzónovou automatickou klimatizaci či elektrické nastavování všech sedadel.

Ve stylu svých předků

 

Podobně jako příď a záď vozu, nová Panamera stylisticky navazuje na ostatní současné vozy značky Porsche i v interiéru, a to zejména na přístrojovém štítě. Cestující na předních sedadlech jsou v případě havárie chráněni čelními, bočními a kolenními airbagy, zatímco ty okenní zasahují až k sedadlům zadním. Také zde však můžete mít za příplatek boční airbagy.

První sedan od Porsche svými sportovními ambicemi zcela jistě nezaostává za svými předky

Panamera bude rovněž prvním vozem Porsche, jenž dostane zcela nový audiosystém od německé značky Burmster. Vynutila si jej především čtyřmístná koncepce auta. Šestnáct reproduktorů přenáší výkon až 1 000 W a jsou doplněny subwooferem o výkonu 300 W. Zavazadlový prostor nabízí v případě typů Panamera S a 4S základní objem 445 litrů, přičemž u Panamery Turbo bude omezen na 432 litrů. Zadní opěradla lze sklápět, čímž maximální objem kufru naroste až na 1 250 litrů.

 

Zákazník bude moci volit z třinácti různých kombinací čalounění interiéru
Zákazník bude moci volit z třinácti různých kombinací čalounění interiéru.

 

Sedm stupňů k výkonu

 

Porsche Panamera se vyznačuje výhradně přímovstřikovými motory se sníženým třením, lehkou konstrukcí karosérie či systémem Start/Stop, bude přitom nabízena výhradně s osmiválcovými pohonnými jednotkami. Základní Panamera S dostane jednotku 4,8 l V8 o výkonu 400 koní, který se bude přenášet na zadní kola skrze za příplatek nabízenou sedmistupňovou automatizovanou převodovku PDK se dvěma spojkami.

Vůz přitom dosáhne nejvyšší rychlosti 283 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Provedení Panamera 4S přidává k danému motoru pohon všech čtyř kol, díky němuž zrychlí z klidu na 100 km/h dokonce jen za rovných pět sekund. Vrcholem nabídky se stane přeplňovaná varianta téže jednotky, jež výkon zvýší na rovných 500 koní. Díky tomuto motoru v kombinaci s převodovkou PDK vůz překoná hranici 100 km/h za pouhých 4,2 s a jeho maximální rychlost leží nad 300 km/h. S tímto elegantním liftbackem tedy budete ráno v práci na dvoře dříve než se vrátný probudí.

Autor je redaktorem internetového magazínu AutoRevue.cz

 

Celkový vzhled vozu

 

 

Interiér

 

 

Smysl pro detail